Orosz újrafelhasználható rakéta: Új információk, új név

Kapcsolódó

Kiválasztották az európai Vigil űrszonda építőjét

Az Európai Űrügynökség május 22-én tartotta Brüsszelben azt az...

A nap képe #1481 – Tenacity kicsomagolás

A Dream Chaser Tenacity „kicsomagolása”, miután megérkezett a Kennedy...

Rendkívüli: kiválasztották a következő magyar űrhajóst!

Lezárult a HUNOR-Program kiválasztási szakasza, a végső felkészülés az...

44 éve indult első magyarként az űrbe Farkas Bertalan

1980. május 26-án kezdődött Farkas Bertalan űrrepülése a Szojuz-36...

Eddig jól muzsikálnak a Psyche űrszonda ionhajtóművei

A NASA a napokban számolt be arról a remek...

Új információk láttak napvilágot a leendő orosz újrahasználható rakétáról. Belsős forrásokról van szó, ugyanis múltkor már a rakétát tervező iroda vezetője azt mondta, hogy a negatív fogadtatás miatt nem beszélnek többet a tervekről és fejlesztésekről.

Az egyik új információ, miszerint a korábbi „Amur” név helyett mostantól „Szojuz-LMG” a projekt hivatalos neve, így a jövőben mi is így hivatkozunk majd rá. A korábbi műszaki tervekben is vannak változások, az üzemanyagtankok és az áramvonalazó kúp is szénszálas kompozitból készül a korábban tervezett alumínium helyett. Az áramvonalazó kúpokból (fairing, ezek védik a hasznos terhet az indítás során) két fajta lesz elérhető, egy normál és egy nagyobb (konkrét méreteket nem tudunk, de az alábbi képen a nagyobb változat látható). A szénszálas anyagnak köszönhetően megnőtt a rakéta teherbírása is: egyszer használatos módban 13,6 tonnát, újrahasználható módban 10,5 tonnát lesz képes szállítani a Szojuz-LMG alacsony Föld körüli pályára. A leszállólábak is átdolgozásra kerültek, amik így még jobban hasonlítanak a SpaceX Falcon-9 rakétán használtakhoz.

A tervek szerint a program első részében a fokozatokat max. 10 alkalommal használják majd újra, később pedig 100-szor, és újrahasználható második fokozat kifejlesztésén is gondolkoznak.

Emlékeztetőül, a 360 tonna össztömegű, kétfokozatú rakéta kb. 55 méter magas és 4,1 méter széles lesz, és a Vosztocsnij Űrrepülőtérről indítanák legkorábban 2026-tól.

Az első fokozaton 5 db, folyékony metánnal és oxigénnel működő RD-0169А hajtóművet használnának, míg a második fokozat ennek a hajtóműnek 1 db vákuum-optimalizált változatát kapná.

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Kérjük engedélyezd a reklámokat

Így tudod a Spacejunkie csapatát támogatni, hogy minél több friss hírt hozhassunk Nektek az űrutazás, űrkutatás világából!
Dark mode powered by Night Eye