A rakétát végül a tervezett időponthoz képest 3 órával később, helyi idő szerint kedd éjjel, 2:30-kor indították el eddigi legnehezebb missziójára. Ahogy az előző cikkben írtuk, az első éjszakai fellövés valóban rendkívüli látvánnyal szolgált, és remek fotók készültek az emelkedésről, és a gyorsítórakéták visszatéréséről is.

Forrás: NASA/Joel Kowsky

A start tökéletes volt ismét, még videón keresztül is elképesztő a rakéta látványa és persze hangja, hát még élőben milyen élmény lehetett…egyszer talán nekünk is részünk lesz benne.
2, 5 perccel az indítás után rendben leváltak az oldalsó rakéták a középső egységről.

Forrás: Nasaspaceflight.com
A két levált rakéta elkezdte a visszatérést a földi leszállóhelyekre, majd 1 perccel később a középső gyorsítófokozat is levált a második fokozatról, és elindult a rekordot jelentő távolságban, az Atlanti-óceánon várakozó drónhajó felé.
A légkörbe való visszatéréskor ismét begyújtották az ilyenkor szükséges lassításhoz a rakéták középső Merlin hajtóművét, majd az egységek szabadesésben folytatták útjukat.
Végül majdnem 9 perces utazás után a szélső fokozatok tökéletes landolást hajtottak végre a szárazföldi leszálló zónákra.

Forrás: Pauline Acalin, Teslarati
Sajnos a középső fokozatnak azonban ismét nem volt szerencséje: a drónhajó felett az utolsó métereken irányt változtatott, és végül az óceánba csapódva felrobbant. Egyelőre nem közölte a SpaceX a hiba okát. Lehet, hogy szándékosan vezették a rakétát a hajó mellé, mert túl gyorsan érkezett? Vagy egy hajtómű hiba okozta az egység vesztét? (Ennek a fokozatnak 3 hajtóművét is használták a lassításhoz, a sokkal nagy sebesség csökkentése érdekében). Elon Musk is megjegyezte még az indítást megelőzően, hogy az eddigi legösszetettebb küldetés miatt 50% az esélye a rakéta elvesztésének…ez is bizonyítja, hogy a már több tucat sikeres landolást maga mögött tudó vállalat számára mekkora kihívás volt a misszió.
A második fokozat eközben a megfelelő magasságába érve elkezdte a 24 darabos rakomány Alacsony Földkörüli pályára állítását. Persze csak egy részét, ugyanis ahogy korábban írtuk, különböző magasságokban, többszöri pályamódosítás után kellett a különböző egységeket pályára állítani. És mivel a SpaceX-ről van szó, végül több, mint 3,5 órával az indítás után az utolsó darab is rendben levált a második fokozatról, és megkezdte keringését a Föld körül. Tehát újabb sikert könyvelhettek el, nem győzzük hangsúlyozni, az eddigi legnehezebb misszió befejezéseként.
A slusszpoént a végére hagytuk: az áramvonalazó kúp darabjaiért két hajó is útnak indult napokkal ezelőtt, hogy begyűjtsék azokat a nyílt óceánon. És a történelmi pillanat nem maradt el: első alkalommal sikerült a Ms. Tree nevű hajónak “elkapnia” az egyik fél fairing-et, amivel óriási eredményt ért el a SpaceX.
Íme egy tweet Everyday Astronauttól, ahogy első alkalommal lesz szemtanúja velünk együtt a fairing begyűjtésének:
Összességében tehát teljes sikert jelentő küldetésen vagyunk túl, egyedül a középső gyorsítórakéta elvesztése miatt bánkódhatunk. De a következő küldetésen ezt is kijavítják!
További lenyűgöző fotók hamarosan!