Pályaemelés a Nemzetközi Űrállomáson

Kapcsolódó

A nap képe #1388 – Vénusz a Mariner-10 szemével

50 éve készült ez a felvétel a Vénuszról, melyet...

Titokzatos kínai műholddal indult az idei első Hosszú Menetelés-5 rakéta

Ma délután magyar idő szerint 12:30-kor Kína is újabb...

A B1061-es Falcon-9 következő repülése már a huszadik lesz

A cím természetesen optimistán tekint a jövőre, mely akár...

A Nova-C leszállt! Ismét egy amerikai űreszköz a Holdon, 1972 óta először

Múlt éjjel sikeresen landolt a Holdon az Intuitive Machines...

A nap képe #1387 – Neptune – Excelsior

A Space Perspective tesztkapszulája, melyet Neptune - Excelsior névre...

A Nemzetközi Űrállomás pályamagasságának újabb korrekcióját 2022. február 26-án tervezik végrehajtani. A módosításra a Roszkoszmosz indoklása szerint azért van szükség, hogy a tervek szerint a március 18-án induló Szojuz MSz-21, és a Szojuz MSz-19 március 30-án esedékes visszatérése előtt kialakuljanak a megfelelő keringési feltételek.

A manőver magyar idő szerint várhatóan reggel 6 óra 37-kor kezdődhet meg, amikoris beindítják a Zvezda modulhoz dokkolt Progressz MSz-18 teherűrhajó hajtóműveit. A művelet a tervek szerint 372,5 másodpercig fog tartani, és 0,54 m/s gyorsulást érnek el vele. A pályakorrekció eredményeként a Nemzetközi Űrállomás átlagos pályamagassága várhatóan 1,1 km-rel, 417,94 km-re nő.

Az ISS pályájának paraméterei a korrekciós manőver után a következőek lesznek:

  • keringési idő: 92,87 perc;
  • inklináció: 51,66 fok;
  • minimális pályamagasság: 415,40 km;
  • maximális pályamagasság: 435,97 km.

Mielőtt a Szojuz MSz-21 megérkezne az ISS-re, újabb korrekciót fognak végrehajtani az űrállomás pályájának módosításához, várhatóan 2022. március 11-én.

Az ISS eddigi története során 315 korrekciót végeztek a pályájának magasságának változtatására, ebből 166-ot a Progressz teherűrhajó hajtóművei segítségével.

A Nemzetközi Űrállomás – Kép forrása: Roszkoszmosz

Dark mode powered by Night Eye