Ma reggel, a korai órákban két indításra is sor került, mely missziók egy Falcon-9, valamint egy Hyperbola-1 hordozó startját foglalták magukban.
Kezdjük az amerikai földről elemelkedő Falconnal, ami a Cape Canaveral Űrhaderőbázis SLC-40 indítóállásáról kezdte meg útját két darab műholddal. A hajtóművek beindítására magyar idő szerint 06:30-kor került sor, melyek a 70 méter magas rakétát minden gond nélkül gyorsították a megfelelő sebességre. Az emelkedő hordozó ismét fényárba öltöztette az éjszakai égboltot, majd miután az F9 elérte a kívánt magasságot, megtörtént a fokozatok szétválása. Utóbbi művelet, valamint az áramvonalazó orrkúpok leválása is hibamentes volt, és az első fokozat is rendben megkezdte hazaútját az „A Shortfall of Gravitas” drónhajóra.
A második fokozat vákuum-optimalizált Merlin-1D hajtóműve eközben tovább gyorsította a megbízók (Intelsat, NASA) műholdjait mindaddig, míg el nem érte a 26700 km/h-ás sebességet, és a 165 kilométeres magasságot. Az Intelsat-40e és a TEMPO elnevezésű űreszközök leválása ezután még nem következett be, hiszen még hátra volt egy újabb hajtóműgyújtás, és leállítás. Maga a szeparáció kb. félórával az indítást követően zajlott le, aminek sikerességét mind a NASA, mind a SpaceX megerősítette.
A B1076 jelű hordozórakéta ekkor már a drónhajó fedélzetén pihent, mely immáron 4 repülést tudhat maga mögött, és ami zsinórban a 110. sikeres első fokozat visszatérést jelentette.


Térjünk át a picivel korábban, magyar idő szerint 06:00-kor elstartoló Hyperbola-1 rakétára, mely a Csiücsüan Űrközpontból emelkedett el. A kínai i-space nevű kereskedelmi magáncég hordozója ugyan korábban már többször is kudarcot vallott, ezúttal a terveknek megfelelően biztonságosan, és sikeresen teljesítette a küldetést. Így tehát a rakéta repülési adatainak összegyűjtésére irányuló tesztmisszió teljes sikerrel zárult.


