A Japán Űrügynökség (JAXA) megerősítette, hogy nehézségekkel küzdenek a jelenleg használatos H-2A (H-IIA) rakéta utódjának szánt H3 (H-III) hordozójának építésével.

A rakéta bemutatkozását eredetetileg 2020 végén tervezték, azonban már szeptemberben bejelentették, hogy az legkorábban a 2021-es japán pénzügyi évben, vagyis 2021. áprilisa után várható valamikor. A második küldetés is jelentős késlekedést szenved, az a 2022-es pénzügyi évben lesz csak esedékes.
Korábban a JAXA és a rakétát gyártó Mitsubishi Heavy Industries (MHI) 2020 végén tervezte előszőr indítani a H3-at, azonban májusban az első fokozat új LE-9 hajtóműveinek égésterében és turbószivattyújában találtak problémákat.
Az égéstér belső falának egyik területén találtak gyenge pontokat, amelyek megerősítést és extra hűtést igényelnek – ezeknek a javításán és tesztelésén már dolgoznak a szakemberek. Valószínűleg a begyújtási folyamatot is át kell majd tervezni az új rakétán, amin a küldetéstől függően 2 vagy 3 db, folyékony hidrogén és oxigént égető LE-9 hajtómű lesz felszerelve.
A turbószivattyúval kapcsolatban elmondták, hogy a problémákat rezonancia okozza, ezért a szivattyúk működését, és a bennük található lapátokat is újra kell tervezni.

A JAXA és a Mitsubishi bízik benne, hogy a problémákat mihamarabb sikerül orvosolni, és bemutatkozhat az új rakéta, mely állítólag jóval olcsóbb lesz, mint az előd H-II hordozók. Nem hivatalos értesülések szerint 50 millió dollárba kerül majd egy indítás, ami azonban egyáltalán nem újrahasználható.
A H3-nak több verziója is elérhető lesz: 2 vagy 3 db LE-9 hajtóművel az első fokozatban, illetve 0, 2, 4 darab szilárd hajtóanyagú gyorsítórakétával szerelve.
A hordozót a H-II rakétákhoz hasonlóan a világ egyik legszebb indítóállásáról, a Tanegasima Űrközpontból fogják indítani.
