A Roszkoszmosz továbbra is kizárja a gyártási hiba lehetőségét.
A Roszkoszmosz közleménye:
Folytatódik a vészhelyzetek elemzése a Szojuz MSz-22 és a Progressz MSz-21 űrhajókkal kapcsolatban. Miután a Progressz ledokkolt az ISS-ről, részletes fotó- és videófelvétel készült az űrhajóról. Az RKK Enyergija előzetes adatai szerint a Progressz MSz-21, akárcsak mint korábban a Szojuz MSz-22, külső hatásoknak volt kitéve. Ezeket a következtetéseket olyan fényképek alapján vonták le, amelyek változásokat mutatnak be az űrhajó külső felületén, beleértve a műszaki egység radiátorát és napelemeit. Ezenkívül a gyártási hibák változatának kizárása érdekében az RKK Enyergija elemezte a hőszabályzó rendszerrel kapcsolatos megjegyzéseket az elmúlt 15 évre visszamenőleg. A beérkezett információk elemzése folytatódik, és számos földi kísérletet terveznek a károk szimulálására.


A Roszkoszmosz főbb kijelentései:
- A Szojuz MSz-22 szivárgásáról: a Geminidák mikrometeoroidja okozta. A gyártási hiba verzióját alaposan mérlegelték és nem találtak erre utaló jeleket. A földi kísérletek eredményei szerint a mozgás irányát és a részecske sebességét figyelembe véve valószínűtlennek tartják annak lehetőségét, hogy egy űrszemét okozta a balesetet,
-
A február 19-én megsemmisült Progressz MSz-21 teherűrhajó hőszabályzó rendszerének hűtőfolyadék szivárgása nagy valószínűséggel külső behatás miatt következett be,
-
A szakértők azt tervezik, hogy földi körülmények között szimulálják a Progressz MSz-21 teherűrhajó sérülését, hogy ellenőrizzék a nyomáscsökkenés okainak minden változatát,
-
Február 26-ra tervezik a Szojuz MSz-23 űrhajó ISS-hez való dokkolását, amely Szergej Prokopjev és Dmitrij Petyelin kozmonautát, valamint Frank Rubio NASA űrhajóst juttatja vissza a Földre;
-
A Progressz MSz-21 teherűrhajón lévő lyuk átmérője 12 mm volt,
-
Az első fehérorosz űrhajós ISS-re való repülése 2024 tavaszára kerül át,
-
A Szojuz és a Progressz űrhajók külső hőszabályzó rendszerét nem fogják korszerűsíteni, mivel ez számottevő anyagi költséggel járna és nagyon időigényes lenne, valamint az űrhajó tömege is jelentősen megnőne. A Szojuz MSz-22 és a Progressz MSz-21 sérüléseinek eseteit figyelembe veszik az emberes űrhajók új generációjának kidolgozásakor,
-
Tekintettel arra, hogy az Állami Bizottság nem javasolta a Szojuz MSz-22 használatát a személyzet szállítására, a Szojuz MSz-23 továbbra is automatikus üzemmódban dokkol az állomásra. Volt egy ötlet arra, hogy egy űrhajóssal indítsák el, de a módosítás túl sokáig tartott volna.
-
Prokopjev, Petyelin és Rubio idén szeptemberben térnek vissza a Földre a Szojuz MSz-23 fedélzetén. Oleg Kononyenko, Nyikolaj Csub és Loral O’Hara még ugyanabban a hónapban az ISS-re repül a Szojuz MSz-24-el.