Rövidhír – Kiderült, hogy mi okozta a Starship SN11 elvesztését

Kapcsolódó

SpaceX | Transport & Tracking Layer (Tranche 0, Flight 1) küldetésprofil

A SpaceX kilencedik márciusi küldetése az Egyesült Államok Védelmi...

Továbbra is problémákkal küzd a Lunar Flashlight műhold

Egy hónapja maradt a NASA-nak és a JPL-nek, hogy...

A nap képe #1059 – A HAKUTO-R misszió felvétele a Holdról

A múlt héten sikeresen Hold körüli pályára álló HAKUTO-R...

Személyi változás a NASA egyik igazgatóságának élén

Kathie Lueders 31 év után befejezi karrierjét az űrhivatalnál. Újabb...

Ferenc pápa üzenete is az űrbe repül a Falcon-9 segítségével

A Vatikán az Olasz Űrügynökséggel együttműködve Föld körüli pályára...

Elon Musk pár szavas válaszban tette közzé a múlt keddi tesztrepülés utáni elemzés eredményét.

Mint írta, az emelkedési fázisban, a „belly flop”, azaz a vizszintes helyzetbe történő áttéréskor és a szabadesés során is minden megfelelően működött. Azonban a leszállás végső fázisában, a Raptor hajtóművek újbóli beindítása előtt már „viszonylag kicsi” metánszivárgás lépett fel a második motornál, ez tüzet okozott, ami szétégette a hajtóműszabályzás elektronikáját. Ennek következtében a hajtómű beindításakor a metán turbószivattyú nem bírta a hirtelen fellépő túlzott és abnormális erőhatásokat, így a Raptor felrobbant, majd az egész prototípus megsemmisült.

Ez a hiba ismét a hajtóművek bizonytalan működésére utal, de már a következő, SN15 prototípustól kezdve számtalan újítást alkalmaznak a Starshipek rendszereiben, és magában a Raptorban is. Reméljük, sikerül is megoldást találni a probléma, és a jövőbeli leszállások már sikeresen lezajlanak majd.

Dark mode powered by Night Eye