Rövidhír – Kiderült, hogy mi okozta a Starship SN11 elvesztését

Kapcsolódó

A nap képe #1246 /Apollo és Artemis/ – Űrhajók

Balra az Apollo-6 küldetés űrhajóját készítik fel, hogy a...

A Perseverance ismét megörökített egy porördögöt

A Marson tevékenykedő Perseverance jókor volt jó helyen, hiszen...

Az évtized végéig hosszabbítják meg a New Horizons küldetést

Az Osiris-APEX mellett így egy újabb űrszonda is még...

A nap képe #1245 /Apollo és Artemis/ – A személyzet

A bal oldali felvételen az Apollo-17 űrhajósai; Ronald Evans,...

1 évre szóló Pentagon-szerződést nyert el a SpaceX a Starshield rendszer fejlesztésére

A tavaly bemutatott katonai védelmi rendszer a civil Starlink-szolgáltatás...

Elon Musk pár szavas válaszban tette közzé a múlt keddi tesztrepülés utáni elemzés eredményét.

Mint írta, az emelkedési fázisban, a „belly flop”, azaz a vizszintes helyzetbe történő áttéréskor és a szabadesés során is minden megfelelően működött. Azonban a leszállás végső fázisában, a Raptor hajtóművek újbóli beindítása előtt már „viszonylag kicsi” metánszivárgás lépett fel a második motornál, ez tüzet okozott, ami szétégette a hajtóműszabályzás elektronikáját. Ennek következtében a hajtómű beindításakor a metán turbószivattyú nem bírta a hirtelen fellépő túlzott és abnormális erőhatásokat, így a Raptor felrobbant, majd az egész prototípus megsemmisült.

Ez a hiba ismét a hajtóművek bizonytalan működésére utal, de már a következő, SN15 prototípustól kezdve számtalan újítást alkalmaznak a Starshipek rendszereiben, és magában a Raptorban is. Reméljük, sikerül is megoldást találni a probléma, és a jövőbeli leszállások már sikeresen lezajlanak majd.

Dark mode powered by Night Eye