Rövidhír – Kiderült, hogy mi okozta a Starship SN11 elvesztését

Kapcsolódó

Harmadszor is sikerült felvenni a kapcsolatot a SLIM holdi leszállóegységgel!

A japán űreszköz bravúros teljesítménye tovább folytatódik a Hold...

Napvitorla-technológiával indult idei ötödik útjára az Electron hordozó

Újabb küldetésre (Beginning Of The Swarm) indult a Rocket...

300. alkalommal tért vissza sikeresen egy Falcon-9 első fokozat

2015. december 21. előtt még sci-fi-be illő jelenet volt,...

A nap képe #1448 – Black Brant-IX indítás

Cindy Fuentes Rosal, a NASA mérnöke búcsút int a...

Ismét értékelhető adatokat küldött haza a Voyager-1

5 hónap után először sikerült megfelelő adattovábbítást végrehajtani az...

Elon Musk pár szavas válaszban tette közzé a múlt keddi tesztrepülés utáni elemzés eredményét.

Mint írta, az emelkedési fázisban, a „belly flop”, azaz a vizszintes helyzetbe történő áttéréskor és a szabadesés során is minden megfelelően működött. Azonban a leszállás végső fázisában, a Raptor hajtóművek újbóli beindítása előtt már „viszonylag kicsi” metánszivárgás lépett fel a második motornál, ez tüzet okozott, ami szétégette a hajtóműszabályzás elektronikáját. Ennek következtében a hajtómű beindításakor a metán turbószivattyú nem bírta a hirtelen fellépő túlzott és abnormális erőhatásokat, így a Raptor felrobbant, majd az egész prototípus megsemmisült.

Ez a hiba ismét a hajtóművek bizonytalan működésére utal, de már a következő, SN15 prototípustól kezdve számtalan újítást alkalmaznak a Starshipek rendszereiben, és magában a Raptorban is. Reméljük, sikerül is megoldást találni a probléma, és a jövőbeli leszállások már sikeresen lezajlanak majd.

Dark mode powered by Night Eye