Ma reggel újabb Dragon teherhajó indult a Nemzetközi Űrállomásra, mely két szempontból is mérföldkő a SpaceX történetében.
Ahogy az előzetesben már írtuk, a SpaceX-nek ez volt az utolsó, az első generációs Dragon kapszulával végrehajtott utánpótlás-küldetése a Nemzetközi Űrállomásra. A következő, ősszel induló CRS-21 missziót (immáron a Commercial Resupply Services 2 program keretében) már az új Dragon 2.0 (Crew Dragon) teherszállító változatával fogják végrehajtani.

Forrás: SpaceX
A SpaceX 2012 óta (mint első kereskedelmi cég) szállít utánpótlást az ISS-re a Dragonnal, a 20 küldetésből 1 volt sikertelen. Több mint 43 tonna hasznos terhet vittek fel, és 34 tonnát hoztak összesen vissza.
A CRS-2 programban a NASA 6 utánpótlás-küldetésre szerződőtt a SpaceX-szel.

Forrás: SpaceX
Az újabb sikeres start után a Falcon-9 hordozó újból sikeresen tért vissza, ezúttal szárazföldre, a floridai LZ-1 leszállóhelyre. Összesen ez volt a SpaceX ötvenedik sikeres landolása 2015 decembere óta – a híres Orbcomm misszió volt az első, amikor egy orbitális rakéta függőlegesen landolt.

Forrás: SpaceX
A legutóbbi sikertelen tengeri landolás után sokáig sem Elon, sem a SpaceX nem nyilatkozott, hogy mi volt a probléma. Most azonban megtudtuk a hiba okát: a szoftver rossz széladatokkal számolt, és a bizonytalan landolás (és lehetséges robbanás) helyett, inkább a tengerbe vezette az első fokozatot. Elon Musk tweetjéből az is kiderült, hogy a mostani landolásnál az eddig soha nem tapasztalt nagy szelek várhatóak, de szándékosan feszítik a húrt (“envelope expansion”), hogy a fokozat bírja-e a terhelést. Mint láthattuk, nem volt ezzel probléma, úgy hogy a korábbi hibát sikeresen kijavították.