Sikeres metalox hajtóműteszt az Avio vállalattól

Kapcsolódó

Mind a négy főhajtóművét megkapta a következő SLS rakéta

Halad az Artemis-2 küldetés hordozórakétájának összeszerelése a NASA Michoud...

Az ESA űrhajósa veszi át a Nemzetközi Űrállomás parancsnoki posztját

Ma délután, egészen pontosan 15:40-kor kerül sor arra az...

A nap képe #1239 – ISS az Endeavour fedélzetéről

Dr. Sultan Al-Nejadi a minap osztott meg egy felvételt,...

Bemutatták az európai teherűrhajót, mely Argo névre hallgat

A Rocket Factory Augsburg által vezetett konzorcium bemutatta az...

A 260. Falcon-9 küldetést jelentette a mai Starlink 7-3

Úgy kezdte a SpaceX ezt a hetet, ahol tegnap...

Az olasz Avio űripari vállalat sikeresen tesztelte az új M10 névre hallgató hajtóművét. Az eseményre a Perdasdefogu-ban található LRE tesztlétesítményben került sor, amit az Avio hozott létre, mint technológiai központ. A rakétamotor metalox (CH4-LOX) meghajtással rendelkezik, azaz cseppfolyósított metánt és oxigént éget működése közben. Érdekesség, hogy ez az első ilyen típusú hajtómű, melyet sikeresen teszteltek Európában.

Az M10 hajtóműről továbbá érdemes tudni, hogy nélkülözhetetlen része a jövőbeli Vega-E hordozó fejlesztéséhez kapcsolódó projektnek, amit az ESA (Európai Űrügynökség) koordinál, és ami a kezdetektől fogva élvezi az olasz kormány támogatását. Az M10 fejlesztése néhány évvel ezelőtt kezdődött az Avio és az Olasz Űrügynökség (ASI) között létrejött együttműködéssel. A programot ezután hozták létre az Európai Űrügynökségen belül, mint a Vega-E hordozóhoz kötődő lehetséges megoldást. Az Avio által kifejlesztett és épített hajtóművet képesek lesznek többször is beindítani egy küldetés során annak érdekében, hogy a műholdakat a kívánt pályára állíthassák. További információ, hogy ez az új generációs M10 rakétamotor 10 tonna tolóerőre lesz képes.

Forrás: Spacenews/Avio

Dark mode powered by Night Eye