Az olasz Avio űripari vállalat sikeresen tesztelte az új M10 névre hallgató hajtóművét. Az eseményre a Perdasdefogu-ban található LRE tesztlétesítményben került sor, amit az Avio hozott létre, mint technológiai központ. A rakétamotor metalox (CH4-LOX) meghajtással rendelkezik, azaz cseppfolyósított metánt és oxigént éget működése közben. Érdekesség, hogy ez az első ilyen típusú hajtómű, melyet sikeresen teszteltek Európában.
Az M10 hajtóműről továbbá érdemes tudni, hogy nélkülözhetetlen része a jövőbeli Vega-E hordozó fejlesztéséhez kapcsolódó projektnek, amit az ESA (Európai Űrügynökség) koordinál, és ami a kezdetektől fogva élvezi az olasz kormány támogatását. Az M10 fejlesztése néhány évvel ezelőtt kezdődött az Avio és az Olasz Űrügynökség (ASI) között létrejött együttműködéssel. A programot ezután hozták létre az Európai Űrügynökségen belül, mint a Vega-E hordozóhoz kötődő lehetséges megoldást. Az Avio által kifejlesztett és épített hajtóművet képesek lesznek többször is beindítani egy küldetés során annak érdekében, hogy a műholdakat a kívánt pályára állíthassák. További információ, hogy ez az új generációs M10 rakétamotor 10 tonna tolóerőre lesz képes.