Sikeres metalox hajtóműteszt az Avio vállalattól

Kapcsolódó

A nap képe #1050 – Budapest a Sentinel-2 szemével

Az alábbi Sentinel-2 által készített hamis színes felvételen Budapest...

Földünk az űrből: Graham Coast, Antarktisz

Az Antarktiszi-félsziget nyugati oldalán fekvő Graham Coast jeges tája...

Megkezdődött a VIPER holdjáró építése

Miközben folyamatosan zajlanak a különféle tesztek a rover prototípusával,...

A nap képe #1049 /Starship fejlesztés/ – Starship full stack

Starship full stack, azaz egy teljes Starship-rendszer, miután 2022....

58 éve: Alekszej Leonov végrehajtotta a világ első űrsétáját

1965. március 18-án a kétszemélyes, zsilipkamrával ellátott Voszhod-2 űrhajóból,...

Az olasz Avio űripari vállalat sikeresen tesztelte az új M10 névre hallgató hajtóművét. Az eseményre a Perdasdefogu-ban található LRE tesztlétesítményben került sor, amit az Avio hozott létre, mint technológiai központ. A rakétamotor metalox (CH4-LOX) meghajtással rendelkezik, azaz cseppfolyósított metánt és oxigént éget működése közben. Érdekesség, hogy ez az első ilyen típusú hajtómű, melyet sikeresen teszteltek Európában.

Az M10 hajtóműről továbbá érdemes tudni, hogy nélkülözhetetlen része a jövőbeli Vega-E hordozó fejlesztéséhez kapcsolódó projektnek, amit az ESA (Európai Űrügynökség) koordinál, és ami a kezdetektől fogva élvezi az olasz kormány támogatását. Az M10 fejlesztése néhány évvel ezelőtt kezdődött az Avio és az Olasz Űrügynökség (ASI) között létrejött együttműködéssel. A programot ezután hozták létre az Európai Űrügynökségen belül, mint a Vega-E hordozóhoz kötődő lehetséges megoldást. Az Avio által kifejlesztett és épített hajtóművet képesek lesznek többször is beindítani egy küldetés során annak érdekében, hogy a műholdakat a kívánt pályára állíthassák. További információ, hogy ez az új generációs M10 rakétamotor 10 tonna tolóerőre lesz képes.

Forrás: Spacenews/Avio

Dark mode powered by Night Eye