Újabb mérföldkőhöz ért a SpaceX a Starship fejlesztésében: Első alkalommal gyújtottak be egyszerre három Raptor hajtóművet egy prototípuson! Korábban két tesztalannyal (SN5 és SN6) már több sikeres statikus tesztet és 150 méteres ugrást is végrehajtottak, ám az SN8 esetében ismét egy nagy lépést tett a cég az új nehézrakéta tesztelésében.

A tesztsorozat szokás szerint a kriogenikus nyomásteszttel indult, melyet még két hete sikeresen is abszolvált a prototípus, majd ezután következhetett a három új hajtómű beszerelése. A Raptor #30, #32 és #39 múlt hét elején került fel az SN8-ra, és a hajtóműtesztek a tegnapi nappal el is indultak. Múlt éjjel és hajnalban két ún. előgyújtás-tesztet hajtott végre a SpaceX, ekkor még nem gyújtották be ténylegesen a Raptorokat, csak folyékony metánt majd folyékony oxigént átengedve hajtották meg a turbópumpákat.
A mai nappal folytatódott a tegnap elkezdett munka, ugyanis ismét a hajtóművek hűtéséig és előgyújtásáig vizsgálták meg az indítási folyamatot.
Az újratankolás után azonban következett az igazi tűzijáték: első alkalommal lehettünk szem-, és fütanúi, ahogy a három bivalyerős hajtómű egyszerre kel életre és hoz létre a teszttörzs aljánál egy óriási tűzgolyót. Ez ilyen erők felszabadulásakor teljesen természetes, kár nem keletkezett sem az SN8-ban, sem a tesztpadon.
Bár nem érkezett hír eddig, hogy milyen tolóerőt engedtek a hajtóműveken át, a felvételek tanúsága szerint valószínűleg egy teljes időtartamú és tolóerejű tesztet láthattunk.
Ezzel persze koránt sincs vége a tesztsorozatnak, sőt! Ha minden jól megy, a napokban felszerelik az SN8 orrkúpját, így először láthatunk végre egy teljes, tesztelésre szánt prototípust! Az orrkúp felszerelése egyébként azért is szükséges, hiszen ebben található meg az az oxigéntartály, ami a visszatéréshez szükséges üzemanyagot tárolja. Ezután pedig ismét egy statikus hajtóműteszt következik, ahol a tartályt tesztelik, és ha ezt a feladatot is sikerrel teljesíti az SN8, következhet a várva várt 15 km-es ugrás!

Forrás: LabPadre