Sikeres ugrástesztet teljesített a kínai Landspace is a Csucsüe-3 tesztverziójával!

Kapcsolódó

Nikon fényképezőgép utazik a Holdra

A NASA nemrégiben számolt be arról, hogy megállapodást kötöttek...

A nap képe #1396 – Ivanpahi naperőmű

A kaliforniai Mojave-sivatagban található ivanpahi naperőmű. Mindegyik torony egy...

Mivel foglalatoskodtak a Crew-7 űrhajósai a Nemzetközi Űrállomáson?

A Crew-7 küldetés tagjai hamarosan hazatérnek, de természetesen  nem...

Már tesztelik a Starship holdi verziójának dokkolórendszerét

A rendszer a Dragon 2 űrhajó aktív dokkolómechanizmusán alapul,...

A nap képe #1395 – A várakozó Buran

A várakozó Buran és az Antonov An-225 „Mrija” repülőgép.

Komoly tempót diktál a kínai kereskedelmi magáncég az újgenerációs, újrahasználható nehézrakétájuk fejlesztésében is.

Sikert sikerre halmoznak az utóbbi hónapokban a kínai magáncégek a saját rakétáikat érintő fejlesztési projektekben! Tavaly év végén az i-Space és Hyperbola-2Y tesztjárművük sikereiről számolhattunk be (első és második teszt), ma pedig a Landspace, vagy más néven Blue Arrow Aerospace is végrehajtotta az újgenerációs Csucsüe-3 rakéta tesztverziójával az első függőleges fel- és leszállási próbát. 

A hivatalos közlemény szerint a 18,3 méter magas és 3,35 méter átmérőjű, három leszállólábbal ellátott tesztjármű 60 másodperces tesztje során 350 méterre emelkedett, majd irányítottan, hajtóműves fékezést követően szállt le 2,4 méteres pontossággal, 0,75 m/s sebességgel a kijelölt leszállási zónán. Az ugrásteszt fontos adatokkal szolgált a már újrahasználható koncepcióként fejlesztés alatt álló nagyobb és erősebb Csucsüe-3 hordozónál alkalmazott technológiák demonstrációjában. Miközben a Landspace jelenlegi rakétája, a Csucsüe-2 (mely első metán meghajtású hordozóként tudta elérni a Föld körüli pályát) is csak három repülésen van túl, máris a következő generáció fejlesztésébe fogott a cég (erről ebben a cikkben írtunk részletesebben).
A mostani próbán a Csucsüe-2-nél alkalmazott Tiencsüe-12 (TQ-12) metán-oxigén hajtóanyagú rakétamotor továbbfejlesztett változata került a tesztjárműbe, de a harmadik generációs hordozó majd a 12B végleges verziót fogja megkapni, ami minden bizonnyal meghaladja majd a jelenleg használt hajtómű 785 kN-os tolóerejét (erről még nincs hivatalos adat, mert maga a TQ-12B is fejlesztés alatt áll).

Videó és további képek a tesztugrásról:

Dark mode powered by Night Eye