Sikeres ugrástesztet teljesített a kínai Landspace is a Csucsüe-3 tesztverziójával!

Kapcsolódó

A sugárzásokkal szembeni sebezhetősége miatt egyelőre kétséges az Europa Clipper indítási dátuma

Úgy tűnik, az űrszonda félvezetői túl érzékenyek és sérülékenyek...

A nap képe #1528 – Ariane-6 indítás

Az Ariane-6 hordozórakéta elemelkedése, melyre július 9-én került sor.

Bejelentkezett a GRBBeta

A magyar műszert is tartalmazó kockaműhold kedden jutott Föld...

Újraindítás közben robbant fel a Falcon-9 második fokozati hajtóműve a Starlink 9-3 küldetés közben

Egyelőre ismeretlen okból történt az anomália, aminek következtében alacsonyabb...

A nap képe #1527 – YPSat & Föld

Az Ariane-6 fedélzetén helyet kapó YPSat (Young Professionals Satellite)...

Komoly tempót diktál a kínai kereskedelmi magáncég az újgenerációs, újrahasználható nehézrakétájuk fejlesztésében is.

Sikert sikerre halmoznak az utóbbi hónapokban a kínai magáncégek a saját rakétáikat érintő fejlesztési projektekben! Tavaly év végén az i-Space és Hyperbola-2Y tesztjárművük sikereiről számolhattunk be (első és második teszt), ma pedig a Landspace, vagy más néven Blue Arrow Aerospace is végrehajtotta az újgenerációs Csucsüe-3 rakéta tesztverziójával az első függőleges fel- és leszállási próbát. 

A hivatalos közlemény szerint a 18,3 méter magas és 3,35 méter átmérőjű, három leszállólábbal ellátott tesztjármű 60 másodperces tesztje során 350 méterre emelkedett, majd irányítottan, hajtóműves fékezést követően szállt le 2,4 méteres pontossággal, 0,75 m/s sebességgel a kijelölt leszállási zónán. Az ugrásteszt fontos adatokkal szolgált a már újrahasználható koncepcióként fejlesztés alatt álló nagyobb és erősebb Csucsüe-3 hordozónál alkalmazott technológiák demonstrációjában. Miközben a Landspace jelenlegi rakétája, a Csucsüe-2 (mely első metán meghajtású hordozóként tudta elérni a Föld körüli pályát) is csak három repülésen van túl, máris a következő generáció fejlesztésébe fogott a cég (erről ebben a cikkben írtunk részletesebben).
A mostani próbán a Csucsüe-2-nél alkalmazott Tiencsüe-12 (TQ-12) metán-oxigén hajtóanyagú rakétamotor továbbfejlesztett változata került a tesztjárműbe, de a harmadik generációs hordozó majd a 12B végleges verziót fogja megkapni, ami minden bizonnyal meghaladja majd a jelenleg használt hajtómű 785 kN-os tolóerejét (erről még nincs hivatalos adat, mert maga a TQ-12B is fejlesztés alatt áll).

Videó és további képek a tesztugrásról:

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Kérjük engedélyezd a reklámokat

Így tudod a Spacejunkie csapatát támogatni, hogy minél több friss hírt hozhassunk Nektek az űrutazás, űrkutatás világából!
Dark mode powered by Night Eye