Sikeresen elindult a Cygnus NS-16 küldetés

Kapcsolódó

Titokzatos kínai műholddal indult az idei első Hosszú Menetelés-5 rakéta

Ma délután magyar idő szerint 12:30-kor Kína is újabb...

A B1061-es Falcon-9 következő repülése már a huszadik lesz

A cím természetesen optimistán tekint a jövőre, mely akár...

A Nova-C leszállt! Ismét egy amerikai űreszköz a Holdon, 1972 óta először

Múlt éjjel sikeresen landolt a Holdon az Intuitive Machines...

A nap képe #1387 – Neptune – Excelsior

A Space Perspective tesztkapszulája, melyet Neptune - Excelsior névre...

Sajtóközlemény: A 4iG csoport önálló vállalatba szervezi űr- és technológiai portfólióját

A bejegyzés alatt álló 4iG Space and Technology Zrt. az alapítást követően 45 százalékos tulajdont szerez a REMRED Technológiai és Fejlesztő Zrt.-ben A...

Múlt éjjel újabb teherszállítmány kezdte meg útját a Nemzetközi Űrállomásra egy Antares 230+ rakétával. Az NG-16 küldetés keretében felbocsátott Cygnus „Ellison Onizuka” teherűrhajó mintegy 3700 kilogrammnyi utánpótlást és kísérleti eszközöket szállít az ISS-re.

A rakéta indítását megelőző felkészítés és tankolási művelet során a mérnökök kismértékű héliumszivárgást fedeztek fel, illetve egy civil hajó is a lezárt területre tévedt, így a startot 5 perccel eltolták. Bár az ISS-re történő indításoknál legtöbbször másodpercre pontosan számítják ki az indítást, ezúttal a pár perces elcsúsztatás nem jelentette azt, hogy a startot le kellett fújni. Végül magyar idő szerint 0:01-kor a rakéta gond nélkül elhagyta az indítóállást, és megkezdte az emelkedést és a gyorsítást. Az indítás minden fázisa rendben lezajlott, és ahogy közeledett a fő hajtóművek leállításának pillanata, a rakéta két darab RD-181 hajtóművének teljesítményét folyamatosan csökkentették a tervezett módon. Végül T+3:20-kor megtörtént a hajtóművek leállítása és az első és második fokozat hibátlanul vált szét. Megfelelő módon beindult a második fokozati hajtómű is, és a rakéta megkezdte az ún. coast-phase-t, azaz keringési pályára állást. Végül 8 perccel és 54 másodperccel indítás után, megfelelő magasságban és sebességgel levált a Cygnus a második fokozatról. Másfél órával a pályára állás után a két jellegzetes kör alakú napelemtábla is megfelelően kinyílt, a küldetés eddig tehát hiba nélkül zajlik. A teherűrhajó két napos utat követően fog megérkezni a Nemzetközi Űrállomásra, és miután a Canadarm2 robotkar „elkapja”, a Unity modul nadír (tehát Föld felé néző) oldalon lévő dokkolóporthoz rögzítik.

Az Antares 230+ indítása. Fotó: NASA

Dark mode powered by Night Eye