Magyar idő szerint 23:32-kor elindult a ULA Atlas-V rakétája, a fedélzetén a Nemzeti Felderítési Iroda (NRO) titkos műholdjával.
Az indításra a Cape Canaveralben található Légitámaszpont SLC-41 startállásáról került sor, és ez volt az első alkalom, hogy a ULA az új, a Northrop Grumman által gyártott szilárd hajtóanyagú gyorsítórakétákat, a GEM-63-at használta. A GEM-63 a korábbi AJ-60A-t váltja, melyet az Aerojet Rocketdyne gyártott és szállított a ULA-nek. Ezt a gyorsítórakétát használják majd az új Vulcan hordozón is, melytől jelentős költségmegtakarítást várnak.

Az Atlas-V a mostani küldetésen az “531”-es konfigurációban repült ami a következőt jelenti: 5 méter széles áramvonalazó kúp, 3 szilárd hajtóanyagú gyorsítórakéta és 1 RL-10 hajtómű a második fokozaton. Ezekkel a tulajdonságokkal a rakéta 15.5 tonnát tud alacsony Föld körüli pályára állítani, azonban a hasznos teher méretét és súlyát a küldetés titkos jellege miatt nem ismerjük.

Az első indítási kísérletre november 4-én került sor, akkor azonban T-1 óra 47 percnél a földi kiszolgálórendszerek hibája miatt leállították a visszaszámlálást. Előszőr egy 2 napos, majd 4 napos halasztást jelentettek be a hiba kijavítására, később pedig az Eta hurrikán okozott további csúszást.
Összeségében ez volt a United Launch Alliance 141. sikeres küldetése, ebből a 86. Atlas-V indítás. Ez volt a 3. alkalom, hogy az Atlas-V az 531 konfigurációban repült.
