SLS: Probléma az egyik hajtóművezérlővel, 3,1 milliárd dollár gyorsítórakétákra

Kapcsolódó

A nap képe #1534 – Mercury-program ételcsomagok

A Mercury-programban használt élelmiszerkészlet; egyes ételekhez vizet kellett adni,...

Bemutatta a SpaceX az űrállomást nyugdíjazó speciális űrhajó terveit

A NASA terve szerint egy jelentősen átalakított Dragon űrhajóval...

Váratlan fordulat: a NASA eláll a VIPER holdi rover felbocsátásától

A projekt lefújását a költségek túlzott megnövekedésével és az...

A nap képe #1533 – Booster 12 hajtóműteszt

Teljes időtartamú hajtóműteszt, melyet a Booster 12-vel hajtottak végre...

A CAPSTONE űreszköz továbbra is szorgoskodik

A 2022-ben indított CAPSTONE kisműhold a viszontagságok ellenére továbbra...

Ahogy mi is írtuk legutóbb, legkorábban 2022 februárjában indulhat az SLS (Space Launch System) első tesztküldetése, az ember nélküli Artemis-I. A rakéta már teljesen összeszerelve várja a kigördítést a Kennedy Űrközpontban, azonban egy újabb váratlan hiba miatt lehet, hogy a februári dátum újból csúszik. Az Aviation Week beszámolója szerint november 22-én a mérnökök a tesztek során az egyik RS-25 hajtómű vezérlőjében találtak hibát, aminek a kivizsgálása azóta is tart. A NASA hivatalosan nem kommentálta az értesüléseket, de az RS-25 hajtóműveket gyártó Aerojet Rocketdyne képviselője, Jeff Zotti megerősítette a hírt. Zotti szerint amennyiben csak egy csövet, vagy alkatrészt kell kicserélni, akkor pár nappal, ha azonban az egész hajtóművet (4 db RS-25 található az SLS első fokozatán), akkor több héttel is csúszhat a start.

Egy másik hír a NASA óriásrakétájának háza tájáról, miszerint az űrhivatal 3,19 milliárd dollár értékben vásárol további szilárd hajtóanyagú gyorsítórakétákat a Northrop Grumman-től. A megbízás az Artemis-IV küldetéstől az Artemis-VIII-ig szól, plusz egy továbbfejlesztett variáns az Artemis-IX-re. Ezek a gyorsítórakéták adják indításnál és emelkedésnél a szükséges tolóerő 75%-át, és az RS-25 hajtóművekhez hasonlóan a gyorsítórakéták szintén az űrrepülőgépeknél használt technológián alapulnak. Az Artemis III-ig lévő küldetésekre már évekkel ezelőtt megkapta a megbízást a Northrop Grumman, az Artemis-II gyorsítórakétái szállításra készen vannak a cég Utah-ban lévő telephelyén, míg az Artemis-III gyorsítóinak jelenleg az üzemanyagfeltöltése zajlik.

Az Artemis-I a NASA VAB (Vehicle Assembly Building) épületében a Kennedy Űrközpontban

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Kérjük engedélyezd a reklámokat

Így tudod a Spacejunkie csapatát támogatni, hogy minél több friss hírt hozhassunk Nektek az űrutazás, űrkutatás világából!
Dark mode powered by Night Eye