SLS: Probléma az egyik hajtóművezérlővel, 3,1 milliárd dollár gyorsítórakétákra

Kapcsolódó

A sugárzásokkal szembeni sebezhetősége miatt egyelőre kétséges az Europa Clipper indítási dátuma

Úgy tűnik, az űrszonda félvezetői túl érzékenyek és sérülékenyek...

A nap képe #1528 – Ariane-6 indítás

Az Ariane-6 hordozórakéta elemelkedése, melyre július 9-én került sor.

Bejelentkezett a GRBBeta

A magyar műszert is tartalmazó kockaműhold kedden jutott Föld...

Újraindítás közben robbant fel a Falcon-9 második fokozati hajtóműve a Starlink 9-3 küldetés közben

Egyelőre ismeretlen okból történt az anomália, aminek következtében alacsonyabb...

A nap képe #1527 – YPSat & Föld

Az Ariane-6 fedélzetén helyet kapó YPSat (Young Professionals Satellite)...

Ahogy mi is írtuk legutóbb, legkorábban 2022 februárjában indulhat az SLS (Space Launch System) első tesztküldetése, az ember nélküli Artemis-I. A rakéta már teljesen összeszerelve várja a kigördítést a Kennedy Űrközpontban, azonban egy újabb váratlan hiba miatt lehet, hogy a februári dátum újból csúszik. Az Aviation Week beszámolója szerint november 22-én a mérnökök a tesztek során az egyik RS-25 hajtómű vezérlőjében találtak hibát, aminek a kivizsgálása azóta is tart. A NASA hivatalosan nem kommentálta az értesüléseket, de az RS-25 hajtóműveket gyártó Aerojet Rocketdyne képviselője, Jeff Zotti megerősítette a hírt. Zotti szerint amennyiben csak egy csövet, vagy alkatrészt kell kicserélni, akkor pár nappal, ha azonban az egész hajtóművet (4 db RS-25 található az SLS első fokozatán), akkor több héttel is csúszhat a start.

Egy másik hír a NASA óriásrakétájának háza tájáról, miszerint az űrhivatal 3,19 milliárd dollár értékben vásárol további szilárd hajtóanyagú gyorsítórakétákat a Northrop Grumman-től. A megbízás az Artemis-IV küldetéstől az Artemis-VIII-ig szól, plusz egy továbbfejlesztett variáns az Artemis-IX-re. Ezek a gyorsítórakéták adják indításnál és emelkedésnél a szükséges tolóerő 75%-át, és az RS-25 hajtóművekhez hasonlóan a gyorsítórakéták szintén az űrrepülőgépeknél használt technológián alapulnak. Az Artemis III-ig lévő küldetésekre már évekkel ezelőtt megkapta a megbízást a Northrop Grumman, az Artemis-II gyorsítórakétái szállításra készen vannak a cég Utah-ban lévő telephelyén, míg az Artemis-III gyorsítóinak jelenleg az üzemanyagfeltöltése zajlik.

Az Artemis-I a NASA VAB (Vehicle Assembly Building) épületében a Kennedy Űrközpontban

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Kérjük engedélyezd a reklámokat

Így tudod a Spacejunkie csapatát támogatni, hogy minél több friss hírt hozhassunk Nektek az űrutazás, űrkutatás világából!
Dark mode powered by Night Eye