Érkezett két rövid, de annál érdekesebb hír a SpaceX háza tájáról.
Új Raptor függőleges tesztállás
Valamelyik heti hírösszefoglalónkban már mi is írtuk korábban, hogy a cég McGregorban található telephelyén egy új, függőleges tesztállást épít az új Raptor hajtóműnek, na erről kaptuk most az első képet. Korábban csak vízszintes tesztpadon tesztelték a hajtóművet, de a függőleges irányban már egy éles indítást is jobban tudnak szimulálni. A SpaceX szerint 2019-ben 18 különböző sorozatszámú Raptort teszteltek, összesen 3200 másodperc időtartartamban, és több alkalommal is teljes tolóerővel. Ez jó jelnek tekinthető, úgy tűnik a Raptor fejlesztése jól halad. Ne feledjük, hogy a hajtómű üzemanyaga folyékony metán, szóval egy teljesen új és bonyolult (ún. full flow closed cycle) technológiáról van szó.

Forrás: SpaceX
Vertikális Falcon-9/Falcon Heavy összeszerelés
Az amerikai hadsereg (illetve az összes haderő) 2022-2026 közötti műhold indításaira a pályázat jelenleg is zajlik, melyen természetesen a SpaceX is indul. Két céget fognak majd kiválasztani, melyek az USA legfontosabb/legdrágább/legtitkosabb hadászati műholdjait fogják a világűrbe juttatni, természetesen igen zsíros pénzekről beszélünk. Namár a pályázat egyik feltétele, hogy egyes (főleg nemzetbiztonsági) műholdakat függőlegesen kell a rakéták tetejére szerelni, és ilyennel a SpaceX nem rendelkezik – nem véletlen, borzalmasan drága megoldás. Egy most megjelent tervezet szerint azonban a SpaceX az LC-39A startállomás átalakítására készül, úgy hogy lehetőség legyen a vertikális végszerelésre is. Egy mozgatható épületet terveznek, mely a rakétát is védi rossz idő esetén, illetve indítás előtt itt szerelhető fel a titkos és drága hasznos teher. Bónusz hír, hogy a SpaceX egy nagyobb áramvonalazó kúpot (fairing) is tervezhet a Falcon-9/Falcon Heavy-re, ugyanis a jelenlegi 5.2 m széles fairing-be nem mindegyik hadászati műhold fér bele. Az új fairing 5.4 m széles lenne, ebbe már minden műhold elférne.
