Jó úton halad a Starliner űrhajó felkészítése a július 30-i második személyzet nélküli tesztút (OFT-2, Orbital Flight Test 2) előtt. A NASA június 16-án jelentette be, hogy a Boeing és NASA közös csapata befejezte a 80 db ajánlás és módosítás elvégzését az űrhajón, aminek elvégzését a 2019 decemberi sikertelen küldetés után írták elő.
Ha további probléma nem merül fel, akkor tartható az indítás július 30-i dátuma. Az OFT-1 során tapasztalt hibák kiküszöbölésére 18 hónap kellett, és többszöri halasztásra is sor került. A NASA szerint amennyiben az OFT-2 teljes siker lesz, akkor még idén sor kerülhet az első emberes tesztküldetésre, a CFT-re (Crewed Flight Test) is. A misszión 3 űrhajós utazik majd, Barry Wilmore, Nicole Mann és Michael Fincke, akik pár napot töltenek el a Nemzetközi Űrállomáson.
A Starliner már készen a repülésre
A július 30-án induló OFT-2 alkalmával nem lesznek még űrhajósok a fedélzeten, de kb. 200 kilogrammnyi utánpótlás igen, és a Starliner várhatóan 10 napig lesz a Nemzetközi Űrállomáson. A most használatos kapszula egy teljesen új űrhajó, az OFT-1-en repült kapszulát (ami a Calypso nevet kapta Sunita Williams űrhajóstól, a Starliner-1 leendő parancsnokától) a CFT küldetésre készítik fel.
Eközben Cape Canaveralban a Starliner űrhajót szállító Atlas-V rakéta összeszerelése is zajlik: a ULA mérnökei a napokban állították fel a rakéta első fokozatát a mobil indítóállványra, és az elkövetkező napokban szerelik fel a szilárd hajtóanyagú AJ60 gyorsítórakétákat, és a dupla RL-10 hajtóművel rendelkező Centaur második fokozatot. Az űrhajót várhatóan majd júliusban szerelik a rakétára.
A Boeing Starliner a NASA Kereskedelmi Emberes Űrprogramjának (Commercial Crew Program) másik nyertese a SpaceX mellett, a programról a DM-2 küldetés kapcsán írtunk részletesen itt.
Az Atlas-V felemelése