Tovább nyúzza a SpaceX a Starship prototípusait: ezúttal egy új acélötvözetből készült üzemanyagtartályt teszteltek a végsőkig Boca Chica-ban.
Az SN-4 robbanása után gyorsan rendbe tették a tesztállást, majd kisebb meglepetésre nem a már készen lévő SN-5, vagy SN-6 prototípust vitték a nyúzódpadra, hanem a 304L jelű rozsdamentes acélból készült SN-7 teszttankot. A cég eddig a 301-es típusú rozsdamentes acélt használta a Starship prototípusaihoz. A SpaceX amúgy egy új és saját fejlesztésű, ún. 30X jelű acélból tervezi a későbbi Starshipeket építeni, ehhez jelenthet most segítséget ez az újabb kísérleti részfolyamat (a saját ötvözet használata legkorábban az év vége felé várható).
A mostani teszt célja az volt, hogy a végsőkig teszteljék az új acél ellenállóságát. Elon Musk a teszt közben elárulta, hogy tudnak pár gyenge pontról a tankon, melyet már figyelembe vettek a következő (SN-8?) példány építésénél.
A teszt során az SN-7 tankját mélyhűtött nitrogénnel töltötték fel, és több mint 4 óráig sikeresen tartotta a nyomást. Végül a tank 7.6 bar nyomásnál léket kapott, és kieresztette a folyékony nitrogént. Musk szerint a teszt így sikerrel zárult, ugyanis nem robbanás történt, hanem a tank csak kilyukadt, ami bizonyítja az új ötvözet megbízhatóságát és az elért belső nyomás is megfelelő volt. A tervek szerint a következő tesztalany az új tank lesz, mely már erősebb hegesztéssel bír, mint a mostani.

Forrás: LabPadre

Forrás: LabPadre