Az új járművet a 2029-re kitűzött Artemis-5 küldetéstől alkalmaznák, de a győztes cég még idén elkezdheti a fejlesztést.
Ahogy az Apollo-program idején, úgy az Artemis-programban is a holdfelszíni kutatások és tevékenységek egyik fő segítője lesz az új fejlesztésű felszíni jármű. A Lunar Terrain Vehicle-lel (LTV) minden korábbinál nagyobb távolságok megtételére és még több tudományos munka elvégzésére lesz lehetősége az űrhajósoknak.
A NASA tervei szerint az LTV ötvözni fogja a Pavlics Ferenc magyar gépészmérnök által fejlesztett holdautó és a marsi roverek tulajdonságait: akár űrhajósok irányításával, akár anélkül képes lesz támogatni a felszíni munkákat, vagy felfedező utakat tenni, ahogy azt a jelenleg is még aktívan tevékenykedő Curiosity vagy Perseverance marsjárók teszik a Vörös Bolygón. Utóbbi megoldás akkor is lehetővé teszi a tudományos tevékenységek folytatását, amikor épp nem tartózkodik űrhajós a Hold felszínén.
Az amerikai űrhivatal a Lunar Terrain Vehicle Services elnevezésű pályázatra július 10-ig adhatják be a jelentkező magáncégek terveiket, amiket a NASA szigorú követelményei szerint kell kidolgozniuk, a győztest pedig novemberben fogják kihirdetni. Az egyik legfőbb szempont, hogy az LTV komolyabb karbantartás nélkül is több évig működőképes maradjon, illetve egyszerre akár több kilométernyi út megtételére is képes legyen. Ez a Hold déli sarkának körülményei és felszíni jellemzői miatt még keményebb feladat elé állítja a pályázókat, hiszen számos kiterjedt terület található a térségben, amik a napfény elől folyamatosan rejtve vannak, ezért az akkumulátoroknak rendkívül megbízhatónak kell lenniük.
Az LTV-t az Artemis-5 küldetéstől kezdve alkalmaznák, amit a jelenlegi tervek szerint 2029-ben indítanak. Már azelőtt is különböző személyzet nélküli feladatok végrehajtására fogják használni, hogy az első űrhajósok megkezdenék vele a munkát.
