A szombati SpaceX Crew Dragon vészhelyzeti tesztjéről érkezett pár új infó.
A NASA új bejegyzésében osztott meg pár érdekességet a január 18-án esedékes In-Flight Abort (IFA) tesztről. A vészhelyzetet imitáló teszt során élesben fogják tesztelni a Crew Dragon Superdraco hajtóműveit – emelkedés közben, kb. 90 másodpercnél (amikor a legnagyobb aerodinamaikai hatások érik a rakétát, Max-Q) begyújtják az űrhajó hajtóműveit, mely aztán biztonságos távolságra juttatja a Crew Dragont a hordozótól. A kapszula ezután a tengerre fog ejtőernyővel leszállni, ahol a Légierő és a SpaceX csapatai fogják várni az űrhajót.
Bár a hétvégén már Elon Musk is elmondta, most a NASA is megerősítette, hogy az első fokozatot nem fogják távirányítással felrobbantani, hanem magától semmisül meg az aerodinamikai hatások miatt. Érdekesség, hogy mielőtt a Crew Dragon hajtóműveit beindítják, az első fokozat 9 Merlin hajtóművét is leállítják emelkedés közben.
Szintén új információ, hogy a NASA és SpaceX ‘end to end’ gyakorlatot végez az indítás előtt: a leendő űrhajósok beszállás előtti felkészítése, a kapszula utolsó ellenőrzése, és a Crew Dragon ajtájának bezárása. Ezeket mind-mind élesben gyakorolják majd.
Részletes előzetessel a napokban jövünk, addig is alul találtok egy új render képet és videót a tesztről.
