Új teher- és személyszállító űrhajó terveit mutatta be az ArianeGroup

Kapcsolódó

Kiválasztották az európai Vigil űrszonda építőjét

Az Európai Űrügynökség május 22-én tartotta Brüsszelben azt az...

A nap képe #1481 – Tenacity kicsomagolás

A Dream Chaser Tenacity „kicsomagolása”, miután megérkezett a Kennedy...

Rendkívüli: kiválasztották a következő magyar űrhajóst!

Lezárult a HUNOR-Program kiválasztási szakasza, a végső felkészülés az...

44 éve indult első magyarként az űrbe Farkas Bertalan

1980. május 26-án kezdődött Farkas Bertalan űrrepülése a Szojuz-36...

Eddig jól muzsikálnak a Psyche űrszonda ionhajtóművei

A NASA a napokban számolt be arról a remek...

A napokban zajló Nemzetközi Asztronautikai Kongresszuson mutatta be az ArianeGroup a SUSIE, azaz a Smart Upper Stage for Innovative Exploration projekt terveit és részleteit. Ez a koncepció egy teljes mértékben újrahasználható rakétafokozatot vagy járművet takar, ami az ESA (Európai Űrügynökség) számára lehetővé teszi a jövőben a kizárólag európai fejlesztésű rakétafokozatokkal és űrhajókkal történő személyszállítást is. Az automatikus üzemmódban működő űrhajó természetesen teherszállításra is alkalmas lesz. Ez a speciális felső fokozat kiváltja a hagyományos értelemben vett második rakétafokozatot és az áramvonalazó raktérborítást is. Úgy alakítják majd ki, hogy mind az Ariane 64, mind pedig a jövő újgenerációs rakétáival is kompatibilis legyen, így válhat az ESA sokoldalúan használható járművévé. A szokásos teher- vagy személyszállító missziókon kívül alkalmas lesz már Föld körül keringő műholdak mozgatására, szervizelésére, üzemanyag utánpótlási feladatokat is képes lesz ellátni jelenlegi és jövőbeli űrállomás(ok)ra is. A nagy befogadóképességű, 40 m3-es nyomás alá helyezhető belső raktérnek köszönhetően a hasznos teherkapacitás 7 tonna lesz. A fokozat/űrhajó hossza 12 méter, átmérője 5 méter, tömege 25 tonna lesz, ami még épp megfelelő az Ariane 64 teherkapacitásához. A személyszállító verzió 5 űrhajós befogadására alkalmas, és a jelenleg ismert kapszula koncepcióra épülő űrhajókkal ellentétben nem ejtőernyővel, hanem hajtóműves lassítómanőverrel tér majd vissza a Földre. Szintén eltérően a Boeing Starliner, SpaceX Crew Dragon és NASA Orion űrhajóktól, a Susie esetében nem csak a felső kapszularész, hanem a teljes felső fokozat újrahasználható lesz, így még költséghatékonyabb megoldást jelentve. A tegnapi bemutatóban egyelőre nem hangzottak el dátumok, így a tényleges bemutatkozásról vagy a tesztek megkezdéséről nincsenek információk.

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Kérjük engedélyezd a reklámokat

Így tudod a Spacejunkie csapatát támogatni, hogy minél több friss hírt hozhassunk Nektek az űrutazás, űrkutatás világából!
Dark mode powered by Night Eye