Új teherszállítási és hőpajzs technológiák a NASA támogatásával

Kapcsolódó

55 éve lépett először ember a Hold felszínére

1969. július 20. minden szempontból történelmi nap az egész...

A nap képe #1535 – Két rakéta egy képen

Előtérben a Kennedy Űrközpont 39A indítóállásán várakozó SA-500F jelű...

A Polaris Dawn misszió tagjai vákuumban is tesztelték űrruhájukat

A Polaris Dawn személyzete első alkalommal tesztelte vákuumkörnyezetben azt...

11 hónap után újra bővült a kínai Kaofen földmegfigyelő műholdhálózat

Az egy darab szatellitet az idei első Hosszú Menetelés-4B...

Két amerikai kisvállalkozás, név szerint a Canopy Aerospace Inc., és az Outpost Technologies Corp. a minap jelentette be, hogy előrelépést értek el az általuk fejlesztett technológiák terén. Előbbi a hőpajzsgyártás, utóbbi pedig egy új teherszállító rendszer kifejlesztésében vállalt szerepet, amiket a Nemzetközi Űrállomáson és a jövőbeli kereskedelmi űrállomásokon lehet majd kamatoztatni. A vállalatok a NASA által finanszírozott SBIR (Small Business Innovation Research) szerződés keretein belül végzik munkájukat, mely egyben a SBIR Ignite nevű innovatív kísérleti program része. A projekt elsősorban az ügynökség igényeihez igazodó, kereskedelmi szempontból életképes technológiai ötletekkel rendelkező kisvállalkozásokra összpontosít.

Kezdjük a Canopy Aerospace Inc. startup céggel, akik a NASA-val együttműködve egy új gyártási rendszert fejlesztenek annak érdekében, hogy javítsák a kerámia alapú hőpajzsok (TPS – Thermal Protection Systems) előállítását. A Canopy RHAM (Reusable Heatshields Additive Manufacturing) platformja az űrsikló-programtól örökölt módszerekre épül, azonban újszerű anyagokat, újfajta rögzítést és hőkezelési eljárásokat használnak.

A TPS egy darabja, miközben magas hőmérsékleten tesztelik. Forrás: Canopy Aerospace

Folytassuk az Outpost Technologies Corp. vállalattal, akik egy új teherszállító űrhajót fejlesztenek, szintén az ügynökség közreműködésével. Az újrafelhasználható, Cargo Ferry névre hallgató jármű egy hasznos teher befogadására alkalmas raktérből, az energiaellátásért felelős napelemes szárnyakból, a légkörbe való visszatéréskor a járművet védő, kihajtható hőpajzsból, valamint egy siklóernyőrendszerből áll. A tervek szerint a Cargo Ferry gyakrabban lenne képes rakományt szállítani, azonban utóbbi lekorlátozódna tudományos és hardvereszközökre, tehát például ellátmány nem szerepel a hasznos terhek listáján.

Forrás: Outpost Technologies Corp.
Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Kérjük engedélyezd a reklámokat

Így tudod a Spacejunkie csapatát támogatni, hogy minél több friss hírt hozhassunk Nektek az űrutazás, űrkutatás világából!
Dark mode powered by Night Eye