A Firefly Aerospace tegnap délután bejelentette, hogy új üzletágat indít, amely a rakétahajtóművek és más rakétaipari alkatrészek szállítására fog irányulni a kialakulóban lévő új űripari cégek számára.
„Ezzel az üzletággal az a célunk, hogy az új űrkutatási iparág első számú beszállítójává váljunk az alkatrészek terén” – jelentette ki Tom Markusic, a Firefly Aerospace vezérigazgatója. Hozzátette, hogy az „alkatrész-értékesítési üzleti modellünknek számos előnye van az olyan vállalkozásokkal szemben, amelyek az alkatrészek egyetlen (pl. rakétahajtóművek) vagy szűk körére (pl. szelepek) összpontosítanak.”
Ennek az új üzletágnak a kialakítását a Firefly technológiája iránti nagyfokú érdeklődés, valamint az új űrkutatási iparágon belüli annak igénye szülte, hogy lerövidüljön a piacra jutáshoz szükséges idő, megbízható és következetes beszállító partnerrel rendelkezzenek az űrjárművek fejlesztéséhez szükséges alkatrészek beszerzéséhez.
A Firefly egyedülálló lesz abban a tekintetben, hogy nemcsak űrjárműveket épít és üzemeltet, mint például az Alpha rakétát, hanem más új űrkutatási vállalatok számára is első számú beszerzési partnerré fog válni az ezekben a járművekben használatos alkatrészek beszerzésében, segítve ezzel a belépési korlátok csökkentését az új űrűripari piacra való belépéshez. Saját járműveinek gyártásával a Firefly minden alkatrészre vonatkozóan repülési hátteret fog szolgáltatni, mielőtt más vállalatoknak szállítaná azokat, így az ügyfelek számára nagy bizalmat és alacsony kockázatot biztosít, mivel az alkatrészek teljes mértékben bizonyítottak a korábbi repülések során, nem csak a földi tesztek alkalmával.
Az alkatrészekre vonatkozó üzleti tervnek az az előnye is meglesz, hogy automatikusan lesz egy fő megrendelője, a Firefly űreszköz- és hordozórakéta részlegei. Ahogy a vállalat külső ügyfelekkel bővül, lehetővé válik számukra, hogy egyre nagyobb számban gyártsák ugyanazokat az alkatrészeket, ami gazdasági előnyökkel jár majd a termelés hatékonysága és a költségek csökkentése irányában.
„A külső értékesítéseket kezdetben a Firefly rakétahajtóműveire összpontosítottuk, amelyekről úgy véljük, hogy a legjobb ár/teljesítmény arányt nyújtják az iparágban. A kezdeti kereslet meglepően erős volt, a külső megrendelések máris meghaladták a Firefly által a saját hordozórakétáján, az Alphán való felhasználásra gyártott hajtóművek mennyiségét” – nyilatkozta Eric Salwan, a Firefly CRO-ja. Hozzátette: „A Firefly nagy szakértelemmel rendelkezik a szénszálas kompozit szerkezetek tervezésében és gyártásában is, hiszen néhány alkatrész kivételével az egész Alpha ilyen anyagból készül. Jelenleg aktív tárgyalásokat folytatunk a kompozit alkatrészek, például a kompozitból készült nyomástartó tartályok (COPV-k) külső megrendelőknek történő szállításáról.”
Habár a Firefly ezt az üzletágat a saját fejlesztésű alkatrészekre alapozva indítja el, tervezi, hogy kínálatát számos, partnerei által kifejlesztett alkatrészre is kiterjeszti, létrehozva egy teljes termékcsaládot tartalmazó komponenspiacot, amely lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy egyetlen forrásból szerezzék be és szállíttassák az alkatrészeket.