Egy újonnan felbocsátott Inmarsat távközlési műholdban „váratlan anomália” lépett fel, közölte a ViaSat augusztus 24-én. Ez már nem az első ilyen eset a közelmúltban, ugyanis az elmúlt hónapokban egy másik űreszköz is meghibásodott a Viasat műholdas flottájából.
A vállalat májusban végzett a brit Inmarsat telekommunikációs cég akvizíciójával, amivel 14 új műhold került a Viasat irányítása alá. Sajnos úgy tűnik, nem indul túl szerencsésen a felvásárlás, ugyanis 24-i közlemény szerint az Inmarsat-6-F2 űreszköznek meghibásodhatott az energiaellátási alrendszere. Az anomáliáról további részleteket nem árultak el, sem azt, hogy az mikor lépett fel, de kihangsúlyozták, hogy sorozat első darabja (Inmarsat-6-F1) kifogástalanul működik továbbra is.
Az Inmarsat-6-F2 földi tesztelés során. Kép forrása: Airbus
Az űreszköz integrálásért felelős Airbus egy közleményben hozzátette, hogy ez egy „eddig sosem tapasztalt esemény”, hiszen a vállalat története során eddig még egy műholdjuk sem hibásodott meg a világűrben. A Viasat és az Airbus szakemberei közös erőkkel próbálkoznak elhárítani a problémát.
Az Inmarsat-6-F2-est 2023 februárjában állította pályára egy SpaceX Falcon-9 hordozórakéta. A második fokozatról az előre kijelölt geotranszfer pályán vált le az űreszköz, aminek a saját elektromos meghajtásával kellett volna „felkapaszkodni” geostacionárius pályára. Az Amerikai Űrhaderő (USSF) online Space-Track felületéről azonban kiderült, hogy ez sosem történt meg, és mind a mai napig egy 23 061×48 126 kilométeres elliptikus pályán kering a szatellit. A legutóbbi pályaemelő manőver augusztus közepén volt, így vélhetően ekkor történt az incidens a fedélzeten.
Ahogy már előbb említettük, másfél hónappal ezelőtt egy másik Viasat-műholddal volt probléma, ami szinte a műhold teljes kapacitásának elvesztésével járt. Augusztus 9-én egy befektetői tájékoztatón Mark Dankberg vezérigazgató elárulta, hogy továbbra sem adták fel a ViaSat-3 „Americas” távközlési műhold ügyét, hiszen még mindig azon dolgoznak a szakemberek, hogy csökkentett kapacitással ugyan, de legalább részüzembe tudják helyezni a műholdat.
Amennyiben a cég teljes kudarcnak minősíti a korábban meghibásodott ViaSat-3-at, akár egy 420 millió dolláros biztosítási összeget is igényelhetnek, ami alapjaiban rengetheti meg az űrbiztosítási piacot.

Az Inmarsat-6-F2-es egységen 350 millió dolláros összegű fedezet van. Szakértők szerint így pénzügyileg átvészelheti a két incidenst a telekommunikációs óriás, azonban a jövőben sokkal nagyobb kihívást jelent majd az űrbéli infrastruktúra biztosítása, és nem csak a ViaSatnak. A cég részvényeinek (VSAT) ára az elmúlt 5 napban 10,79%-ot esett, és az elmúlt 52 hetes árminimum határán van, 50%-ot zuhanva a júniusi maximumtól.