Újabb sikeres ugrásteszt az i-Space Hyperbola-2Y tesztjármű neve mellett

Kapcsolódó

Indonéz távközlési műholddal startolt a Falcon-9 hordozó

Kis túlzással a SpaceX igáslova, a Falcon-9-es lassan "nemzetközi"...

A nap képe #1385 – ERS-2

Az Európai Űrügynökség 1995-ben indított ERS-2 (European Remote Sensing-2)...

62 éve jutott első alkalommal Föld körüli pályára amerikai űrhajós

John Glenn 1962. február 20-án Friendship-7 nevű űrhajójával háromszor...

A spanyol PLD Space is ESA-támogatásban részesül

Tavaly decemberben a német-angol HyImpulse magáncéggel írt alá szerződést...

A november 2-i első tesztrepülést tegnap még magasabb és hosszabb időtartamú ugrás követte.

Remekül halad a kínai i-Space a Hyperbola-2Y metalox (metán és oxigén meghajtású) rakéta fejlesztésében, mely a Hyperbola-3 újrahasználható első fokozattal ellátott hordozó kisebb méretarányú tesztverziója. Tegnap délelőtt a második ugrástesztre is sor került a novemberi eleji első ugrás után, ugyanazzal a tesztjárművel, ami Kína történetének első újrahasznált járművel történő repülését is jelentette egyben. 

A Hyperbola-2Y 343,12 méter magasra emelkedett, 50 métert lebegett oldalirányba, 4,4°-ot fordult el hosszanti tengelye körül, majd 0,295 méteres pontossággal ért földet a kijelölt leszállási zónában. A teljes repülés valamivel több mint 63 másodpercig tartott, és a hivatalos megerősítés szerint minden célkitűzést hibátlanul teljesített a jármű. Ami még tovább növeli a cég érdemeit, hogy 1 hónapos karbantartás és újbóli felkészítés után sikerült második alkalommal is egy precíz tesztrepülést végrehajtani ugyanazzal a rakétával, ami fontos szempont volt a megbízható újrahasználás felé vezető úton.

A fő hangsúly a Focus-1 metalox hajtómű működésén volt, hiszen a repülés egészében a rakétamotor tolóerejének, fúvóka állásszögének változtatásával irányították a járművet. Az első kínai hajtómű, melyet második alkalommal használtak, a paramétereknek megfelelően, remekül üzemelt a teljes repülés során.
A metalox üzemelés kedvező az alacsony tolóerőn való működtetés szempontjából, miközben a hajtómű gyártása és üzemeltetése jóval olcsóbb, mint a még mindig elterjedtebb kerolox (tehát RP-1 finomított rakétakerozint és oxigént égető) motorok esetében. 
Gratulálunk az i-Space-nek az újabb fontos mérföldkő eléréshez a tesztprogramban! 

Mi is beszámoltunk az eseményről egy Shorts videó formájában a Youtube-on:

 

Hivatalos videó a teljes tesztről:

Dark mode powered by Night Eye