A Blue Origin mérnökei második alkalommal változtatták meg az első orbitális rakétájuk anyagát. Ezúttal a választás a 304L rozsdamentes acélötvözetre esett, ami az eddigi 6061 alumínium-réz ötvözetet cseréli le.
Hasonlítsuk össze a rakétát a Falcon 9-cel, hogy tisztábban lássuk a választás okát.
A döntés inkább ésszerű mint másolás, ugyanis az acél olcsóbb és magasabb hőmérsékletet képes elviselni jelentősebb károsodás nélkül. Felmerülhet a kérdés, hogy „de a Falcon-9 is alumíniumból van és egyben marad, akkor miért van erre szükség?” A New Glennt úgy tervezték, hogy a Falcon 9-cel ellentétben ne legyen szüksége az úgynevezett „entry burnre”, ami a légkörbe való belépésnél lassítaná le. Ennél fogva ki kell bírnia az ezzel járó magasabb súrlódást és hőt. Emlékezzünk csak vissza a Falcon-9 v1.2 (Block 3) gridfinjeire, amik alumíniumból voltak. Visszatérés közben a legtöbb esetben megolvadtak, pedig alacsonyabb sebességet, ezáltal hőmérsékletet kellett elviselniük, mint amekkorának New Glenn lesz majd kitéve. Emellett a visszatérés sebessége is nagyobb lesz majd, mert a MECO (főhajtómű-leállás) 34 másodperccel később fog megtörténni, mint egy Falcon-9 esetében.
Az árat sem hagyhatjuk ki az összehasonlításból. Az említett acélötvözetet nagyon sok mindenhez használják a hétköznapi életben is, mert viszonylag olcsó, tonnánként nagyjából 1350 dollár. Az alumínium ötvözet ezzel szemben 1800 dollár körül mozog.