Lássuk mi minden történt mostanában.
- Második alkalommal már sikeresen elindult, és szeptember 28-án meg is érkezett az ISS-re a HTV-8. A japán űrhajó utánpótlást és felszereléseket szállított a Nemzetközi Űrűllomásra. Az első indítási kísérletet a kilövőállomáson keletkezett tűz miatt kellett lefújni. A következő japán utánpótlás-küldetés 2020 májusában várható, mely egyben a HTV űrhajó utolsó útja is lesz – utána egy továbbfejlesztett verziót terveznek már használni.
- Kína továbbra sem tétlenkedik: ebben a hónapban már az ötödik indításon vannak túl. Ezúttal egy Long March 2-D rakéta vitt fel egy újabb Yunhai-1 meteorológia műholdat.
- Szeptember 25-én újabb 3 űrhajós indult el a Nemzetközi Űrállomásra a Szojuz MS-15 fedélzetén, az Expedition 61 keretében. Ez volt a Szojuz FG gyorsítórakéta utolsó fellövése, melyet a Szojuz-2 fog felváltalni az emberes kilövéseknél. További érdekesség, hogy első alkalommal indult útnak az Egyesült Arab Emirátusokból egy űrhajós, Hazza Al Mansouri mérnök Oleg Skripochka orosz parancsnokkal és Jessica Meir amerikai repülési mérnőkkel együtt csatlakozott a 3 tagú személyzethez az ISS-en.
- Elon Musk szombati prezentációjában egy kérdésre válaszolva érintette Jim Bridenstine NASA igazgató eléggé megosztó nyilatkozatát is, melyben azt sugallta, hogy a SpaceX-nek -és persze a többi partnernek is- kvázi a saját érdekein felül kéne képviselnie a NASA Commercial Crew Programját (kereskedelmi személyzetszállítás az ISS-re és vissza). Elon frappáns válaszában mindössze annyit mondott mindenféle kritikát nélkülözve, hogy a SpaceX erőforrásainak legnagyobb részét a Falcon 9 hordozórakéta és a Crew Dragon személyszállító űrhajó fejlesztése teszi ki, míg a (saját véleményem szerint irigységből kritizált) Starship program kevesebb, mint a források 5%-át…