- December 7-én sikeresen dokkolt első alkalommal a Nemzetközi Űrállomásra a továbbfejlesztett Cargo Dragon 2.0. A megközelítés és a dokkolás is teljesen automatizált volt. A Dragon a Harmony modul a 3-as számú IDA-hoz (International Docking Adapter – Nemzetközni Dokkolóport) csatlakozott, a Crew Dragon Resilience, azaz a Crew-1 küldetés emberes űrhajója “mellé”.
- A hét egyik legfontosabb eseménye a SpaceX Starship fejlesztési programjában egy újabb mérföldkövet jelentő, nagy magasságba történtő tesztrepülése volt a Starship SN8 prototípussal. Az első tervezett dátum december 7-e volt, azonban végül egy nappal elhalasztották a tesztet. December 8-án rendben lezajlott a tankolási folyamat, azonban T-1,3 másodpercnél a Raptor hajtóművek vészmegszakító rendszere működésbe lépett, és a begyújtásra nem került sor. Nem érkezett hivatalos indoklás az indítás megszakítására, de úgy tűnt a felvételekből, hogy az egyik Raptor turbószivattyúi nem pörögtek fel megfelelően, és ezt érzékelve lépett működésbe a megszakító rendszer. Az SN8 tartályait leengedték, és másnapra halasztották ismét a tesztet.
December 9-én szintén rendben lezajlott a tankolás, ám ezúttal csak T-2 percig jutottak a felkészülésben, mivel egy hajó vagy egy repülőgép (ez azóta sem tisztázott) illegálisan belépett a kiürítési zónába, így a SpaceX-nek azonnal meg kellett szakítani az indítás előtti procedúrát. Ezután ismét leengedték, majd újra feltankolták megfelelő mennyiségű üzemanyaggal a Starshipet, és végül magyar idő szerint majdnem éjfélkor a levegőbe emelkedett az SN8 és kezdte meg első alkalommal a nagy magasságú tesztepülését. Szinte teljes sikernek könyvelhető el a teszt, hiszen minden főbb célt sikerült elérnie a SpaceX-nek, rengeteg adatot gyűjtöttek, még ha a végén az SN8-at irányított robbantással meg is kellett semmisíteni, elkerülendő a nagyobb anyagi kárt, mivel a végén túl gyorsan ért földet a a Starship. Élő közvetítésünk és beszámolónk, illetve képek is megtalálhatóak és visszanézhetőek/olvashatóek. - Szintén december 9-én indult el egy kínai Long March-11 rakéta a GECAM-A,B küldetés keretében a Kínai Tudományos Akadémia Részecskekutató Intézet megbízásából. A start sikeres volt, az erről készült beszámolót itt olvashatjátok.
- December 10-én mutatta be a NASA a National Space Council (Nemzeti Űrtanács) nyolcadik ülésén az Artemis-program 18 űrhajósát. Közülük fog a következő férfi és az első női űrhajós az Artemis-III küldetésen a Holdra lépni.
- Negyedéves csúszást követően december 11-én éjjel végre elindult a ULA Delta IV Heavy rakétája az NROL-44 küldetés keretében. A rakományról nem sokat tudni, mivel titkos misszióról volt szó, de rövid beszámolónkat visszaolvashatjátok az eseményről.
- December 11-én indult volna a SpaceX újabb küldetése, az SXM-7, melynek során a Sirius XM amerikai távközlési vállalat műsorszóró műholdját juttatták volna az űrbe. Azonban az indítás időpontját kétszer is halasztani kellett a túl erős magaslégköri szelek miatt, majd a SpaceX végül a start elnapolása mellett döntött. Ma ismét megkísérelhetik az indítást, melyet mi is közvetíteni fogunk élőben!
- A sikeres holdi mintavétel és az űrrandevú után az éjszaka megkezdte hazafelé tartó útját a Csang’e-5 űrszonda. Tegnap írtunk arról, hogy hamarosan megkezdődhetnek a pályakorrekciós műveletek, melyek felkészítették a Földre való visszatéréshez a szondát. Ebben a cikkben részletesebben írtunk a visszatérésről, illetve a Csang’e-5 címke alatt megtaláljátok az összes cikkünket a küldetéssel kapcsolatban.
- Szintén tegnap kísérelte meg a Virgin Galactic a hatodik űrugrását SpaceshipTwo VSS Unity szuborbitális űrrepülőgépükkel, azonban alig, hogy a szállító repülőgép útjára engedte a Unity-t, le is állt a hajtóműve, és így a pilóták kénytelenek voltak visszatérni a kiindulási repülőtérre.
