Éjjel elemelkedett a spanyol PLD Space MIURA-1 névre keresztelt szuborbitális hordozója, mely legfőképpen annak köszönhető, hogy minden korábbi tesztje sikeresen lezárult. A nagyjából 13 méter magas rakéta számára ez volt az első repülés, ami egyben komoly előrelépést is jelenthet a vállalat számára.
Az események rövid összefoglalása szerint:
- A MIURA-1 gond nélkül elemelkedett a startállásról, is sikeresen lezajlott a MECO (Main Engine Cut Off)
- A kijelölt 80 kilométeres magasság helyett 47 kilométert ért el a hordozó, de a vezérigazgató szerint minden fontos cél teljesült
- A rakéta visszatérési kísérlete szintén sikeresen megvalósult
A PLD Space számára azonban nem ez volt az első kísérlet, hiszen idén májusban a magassági szelek miatt kellett elhalasztani a MIURA-1 repülését, június közepén pedig az automata megszakítás szólt bele a hordozó elemelkedésébe. Utóbbira mindössze 0,2 másodperccel a start előtt került sor. Azóta a spanyol cég nem tudott újabb próbát tenni a hatályos tűzvédelmi előírások kötelező betartása, az évnek ebben az időszakában tapasztalható magas hőmérséklet miatt. A köztes időszak azonban nem telt el munka nélkül, ugyanis a csapat aprólékos tervezésbe kezdett, ami magába foglalta az indítás különféle eseményeit, és az átfogó ellenőrzéseket egyaránt.
A részletes vizsgálatoknak köszönhetően felismerték az említett megszakítás kiváltó okát is, mely mint kiderült, a rakétát az indítóállással összekötő kábelek leoldásának időzítése miatt következett be. Az ezt követő elemzések mindössze egy tizedmásodpercnyi késést mutattak ki az egyik ilyen kábel leválásával kapcsolatosan. A földi szoftver mindezt pedig úgy értelmezte (tévesen), hogy a kábelt nem oldották le, és automatikusan parancsot küldött az indítás megszakítására.
A hiba forrásául az inklinométert jelölte meg a PLD Space, melyen a vállalat sikeresen elvégezte a szükséges módosításokat. Hasonlóképpen, a szoftver válaszidejét is kiigazították a tesztek során kapott eredményeknek megfelelően, továbbá megtörtént a rakéta minden egyes integrált alrendszerének karbantartása is.

Mivel a szakemberek mindent rendben találtak, valamint a melegebb hónapok sem álltak a repülés útjába, a MIURA-1-et átszállították a Huelva városában található startállásra. Itt sikeresen lefutott két darab indítás előtti teszt, melyek közül az egyik a kábelcsatlakozásra irányult. A második az úgynevezett WDR (Wet Dress Rehearsal) volt, ami teljes felkészülési- és tankolási folyamatot jelent.
A PLD Space számára még hátra volt az ún. Flight Readiness Review (FRR), valamint a hasznos teher integrálását követő repülési engedélyezés, a Launch Readiness Review (LRR). Ettől kezdve a spanyol vállalatnak október és november folyamán egy sor indítási ablak állt rendelkezésére, hogy újra megkíséreljék hordozójuk elindítását, melyet mint láthatjuk, sikerült még előbbi hónapban abszolválniuk.

