Végleg elhallgat a ULA Delta rakétájának gyártósora

Kapcsolódó

Zöld utat kapott a NASA Dragonfly küldetése

Ezzel az utolsó tervezési szakaszba léphet a Szaturnusz Titan...

Lezajlott az Ariane-6 bemutatkozása előtti utolsó földi teszt

A rakéta felső fokozatának tesztjét a Német Űrkutatási Szervezet...

Svédország 38. országként csatlakozott az Artemis Egyezményhez

Gyorsan sor került egy újabb aláírásra, már ami az...

A nap képe #1441 – Apollo-13 „mentőcsónak”

Az Apollo-13 misszió felvétele a Holdról, melyet a holdkompból...

A Boeing és a Lockheed Martin 50-50%-os közös vállalata, a United Launch Alliance bezárta az alabamai összeszerelő sorát, ahol a Delta rakéták készültek. Minderre akkor került sor, miután a gyárból kigördült a 389., és egyben utolsó Delta is, hogy az a floridai indítóközpontba utazzon. Ezzel tehát a komplexum teljes mértékben felszabadult a következő generációs Vulcan hordozórakéta számára.

Gary Wentz, a ULA kormányzati és kereskedelmi programokért felelős alelnöke ezzel kapcsolatban elmondta, hogy az alabamai gyár dolgozói még 2023 elején befejezték az utolsó darab nehézrakétájuk összeszerelését és tesztelését. „Jelenleg folyamatban van a gyár átállítása, hogy támogassuk a Vulcan hardverinek magasabb arányú gyártását. – tette hozzá.

A Delta IV Heavy főbb darabjai májusban érkeztek meg Cape Canaveralbe a vállalat R/S RocketShip nevű rakétaszállító hajóján, hogy megkezdődhessenek a végső indítási előkészületek a Delta rakétaprogram utolsó repülésére, amit 2024 elejére terveznek, és ami az NROL-70 jelet viseli.

Mint azt korábban már megírtuk, a Delta IV Heavy nyugdíjazásra kerül, utódja pedig az új generációs Vulcan lesz, amely a tervek szerint még idén végrehajtja első tesztrepülését. Utóbbi fogja felváltani a ULA Atlas-5 rakétáját is, ám mielőtt ez bekövetkezne, a Lockheed Martin által kifejlesztett hordozó még további 19 misszióban fog részt vállalni.

Az utolsó Delta IV Heavy fő alkotóelemeinek átszállítása. Forrás: Stephen Clark/Spaceflight Now
Dark mode powered by Night Eye