Tavaly szeptember 12-én került sor a legutóbbi küldetésre, de a kényszerszünet hamarosan véget ér.
A tavalyi szeptemberi NS-23 személyzet nélküli küldetésén szenvedett balesetet a Blue Origin (BO) New Shepard hordozórakétája, a körülmények kivizsgálása pedig idén március végén zárult le, amit a cég az FAA-vel és az NTSB-vel együtt folytatott le. Azóta viszont nagy csend honolt a szuborbitális rakéta, és úgy általában a cég háza táján, de végre úgy tűnik, visszatérhetnek a repülésekhez.
Több, a BO-hoz közel álló forrás is arról számolt be, hogy október elején kerülhet sor egy újabb, még személyzet nélküli tesztrepülésre, és ha ott minden a tervek szerint alakul, akkor jövő februárban ismét utasokat is szállíthat a rakéta, pontosabban a hozzá kapcsolódó kabin. Az egyelőre még kérdéses, hogy melyik hordozórakétával hajtják végre a következő küldetést. A legelső New Shepard (Booster 1) egy 2015 áprilisi tesztrepülés során veszett oda, a Booster 2-t 2016 októberében nyugdíjazták, a Booster 3 pedig épp az ominózus tavalyi balesetben semmisült meg. További egy rakéta, a Booster 4 van biztosan még a flottában, de ezzel eddig kizárólag utasszállító küldetéseket hajtottak végre. Ezen kívül már gyártás alatt van egy újabb New Shepard, melyet a legutóbbi baleset után kezdtek építeni, tanulva a műszaki hibákból. Nem kizárt, hogy azért kellett ilyen sokáig várni a visszatérésre, mert ez a rakéta fog debütálni az októberi teszten.
A kényszerszünet azt is jelentette a BO számára, hogy a nagy vetélytárs Virgin Galactic megelőzte őket személyzetes repülések terén, hiszen utóbbi már nyolc ilyen jellegű küldetést hajtott végre, míg a BO hat alkalommal juttatott a világűr határáig utasokat.
