Zajlik a Gateway hajtóműrendszerének minősítése

Kapcsolódó

Megvan a megállapodás: az Axiom-4 misszióval indul a következő magyar űrhajós

Kapu Tibor kutatóűrhajós egy Crew Dragon űrhajó fedélzetén fog...

A Curiosity elemi kénre bukkant egy marsi kőzetben

A rover számos friss felfedezés mellett tiszta kénből álló kőzeteket is talált, melyre még nem volt példa a Vörös Bolygón.

A nap képe #1538 – Jupiter a 61. elrepülés során

A Juno űrszonda 2024. május 12-én, a 61. megközelítés...

Képgaléria: A BME Suborbitals Prometheus rakétájának első bevetése

A versenycsapat néhány hete végezte el legújabb rakétájának első...

Magánkézbe került az Astra Space

Régóta ismeretes az a tény, miszerint az Astra Space...

A NASA a minap számolt be arról, hogy az Aerojet Rocketdyne mérnökeivel együtt megkezdték a Lunar Gateway hajtóműveinek (AEPS) minősítési tesztjeit, melyekből összesen három kap majd helyet az űrállomáson, hogy a min. 15 évre tervezett küldetés alatt manőverezési feladatokat lássanak el.

A több helyszínen egy évig tartó tesztsorozatot július elején kezdték meg az ügynökség, a JPL, valamint az Aerojet Rocketdyne szakemberei, hogy az AEPS megfelelően működjön és megfeleljen a követelményeknek. Mindez magába foglalja az extrém rezgés-, ütés- és hőhatásnak való kitételt, és a repülési körülmények szimulálását is. A NASA arra számít, hogy a hajtóművek összesen 23 000 órát fognak működni a NASA hatalmas vákuumkamráiban zajló teljes tesztkampány során.

Rohit Shastry, az AEPS vezető mérnöke ezzel kapcsolatban hozzátette, hogy: „Ez az utolsó szakasz, mielőtt teszteljük a hajtóműveket, amelyek ténylegesen repülni fognak a Gateway-en.”

Forrás: NASA

Az Advanced Electric Propulsion System (AEPS) rendszer az Aerojet Rocketdyne keze munkáját dicséri, mely a NASA ún. Technology Demonstration Missions programjának keretén belül valósult meg. Az AEPS 12 kilowattos meghajtóerőt biztosít, azaz több mint kétszer nagyobb teljesítményt, mint a jelenlegi legkorszerűbb űrbeli elektromos meghajtórendszerek. Mindezt rendkívül nagy üzemanyag-takarékosság mellett képes leadni, továbbá olyan szintű rugalmasságot kínál, melyet egy hagyományos kémiai hajtóműrendszerrel nem lehetne elérni.

Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Kérjük engedélyezd a reklámokat

Így tudod a Spacejunkie csapatát támogatni, hogy minél több friss hírt hozhassunk Nektek az űrutazás, űrkutatás világából!
Dark mode powered by Night Eye